GARANȚIA PRODUSELOR
1. Introducere
Produsele comercializate de SC LIGHT MOB SRL beneficiază de garanție legală de conformitate, conform legislației în vigoare.
Ne angajăm să oferim mobilier durabil, fabricat din materiale de calitate (PAL,MDF, textile, spumă, arcuri etc.), care să respecte standardele de siguranță și confort.
Garanția produselor este acordată în baza următoarelor acte normative:
- Ordonanța de Urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri – în vigoare din 1 ianuarie 2022;
- Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor;
- Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în contractele încheiate la distanță;
- Alte reglementări aplicabile privind calitatea produselor și drepturile consumatorilor.
2. Domeniul de aplicare
Prezenta politică de garanție se aplică tuturor produselor comercializate de SC LIGHT MOB SRL, respectiv:
- Mobilier din PAL – corpuri modulare, dulapuri, paturi, mobilier de bucătărie, mobilier pentru baie, mobilier pentru birou etc.
- Mobilier tapițat- paturi tapițate, noptiere, tabureți.
- Saltele – cu Arcuri Bonell , Pocket Spring, din spumă poliuretanică si memory foam .
3. Durata garanției
Conform OUG 140/2021, garanția legală de conformitate este de 2 (doi) ani pentru persoana fizica si 12 luni pentru persoana juridica , de la data livrării produsului către consumator.
În cazul în care un defect de conformitate apare în această perioadă, cumpărătorul are dreptul, fără costuri suplimentare, la una dintre următoarele remedii:
1. Repararea produsului;
2. Rezoluțiunea contractului (restituirea contravalorii), în situația în care repararea sau înlocuirea nu sunt posibile.
Remedierea se realizează gratuit, într-un termen rezonabil de la sesizare și fără inconveniente majore pentru client, daca se constata ca dauna este aparuta din cauze tehnice si a fost montat , utilizat si intretinut in conformitate cu indicatiile primite.
4. Ce acoperă garanția
Mobilier din PAL:
- Defecte de fabricație apărute în condiții normale de utilizare;
- Ruperea elementelor structurale fără cauze externe;
Mobilier tapițat:
- Defecte ale structurii sau mecanismelor;
- Defecte de execuție a cusăturilor sau tapițeriei;
- Deformări premature ale materialelor de umplere.
Saltele:
- Deformări anormale ale miezului;
- Arcuri rupte sau deplasate;
5. Excluderi din garanție
Garanția nu se acordă pentru defecte cauzate de:
- Montaj incorect, transport sau depozitare necorespunzătoare;
- Expunerea mobilierului la umezeală, aburi, soare sau surse de căldură;
- Intervenții neautorizate sau modificări constructive;
- Deteriorări mecanice (lovituri, zgârieturi, pete, arsuri, contact cu lichide);
- Uzură normală a materialelor;
- Utilizare neconformă cu destinația produsului.
6. Obligațiile cumpărătorului
Pentru a beneficia de garanție, clientul trebuie să:
1. Păstreze factura și certificatul de garanție;
2. Utilizeze produsul conform instrucțiunilor de întreținere;
3. Notifice în scris apariția unui defect, trimițând o descriere clară, fotografii și copia facturii;
4. Permită verificarea produsului de către reprezentantul tehnic.
7. Procedura de garanție
1. Sesizare: Clientul transmite solicitarea la adresa de e-mail contact@homelight.ro sau la telefon 0729 706 923, însoțită de dovada achiziției.
2. Analiză: Departamentul tehnic evaluează situația.
3. Remediere: În caz de conformitate, se efectuează reparația sau înlocuirea produsului.
4. Constatare contrară: Dacă defectul este cauzat de factori externi, clientul este informat și poate opta pentru reparație contra cost.
8. Drepturile consumatorului
Garanția legală de conformitate este distinctă de orice garanție comercială suplimentară.
Orice remediere se face fără costuri suplimentare (materiale, manoperă, transport).
În cazul neconformităților majore, consumatorul poate solicita înlocuirea produsului sau rezoluțiunea contractului.
Toate procedurile respectă termenul rezonabil prevăzut de OUG 140/2021.
10. Informații de contact
SC LIGHT MOB SRL
CUI: 45091033
Nr. Reg. Com.: J40/18047/2021
Sediul social: Strada Orșova, Nr. 10, Sector 6, București
Telefon: 0729 706 923
E-mail: contact@homelight.ro
Program: Luni - Vineri, 09:00 - 18:00
11. Baza legală
- OUG nr. 140/2021 – privind vânzarea de bunuri și garanțiile aferente;
- OG nr. 21/1992 – privind protecția consumatorilor;
- OUG nr. 34/2014 – privind drepturile consumatorilor în contractele încheiate la distanță;
- Hotărârea nr. 1022/2002 – privind regimul produselor neconforme;
- Codul Civil – art. 1707-1715 (viciile ascunse).
12. Recomandări pentru întreținerea mobilierului
Pentru menținerea calității produselor:
- Evitați expunerea la soare și surse de căldură;
- Curățați cu o lavetă moale, fără solvenți sau detergenți agresivi;
- Folosiți huse de protecție pentru saltele;
- Nu așezați greutăți mari pe mobilier;
- Aerisiți periodic saltelele și tapițeria.
13. Limitarea răspunderii și clauze de protecție
-
SC LIGHT MOB SRL garantează conformitatea produselor exclusiv pentru scopurile pentru care acestea au fost proiectate și în condițiile de utilizare normală, conform instrucțiunilor de montaj și întreținere.
-
Compania nu răspunde pentru eventuale daune indirecte sau consecințiale (pierderi de venituri, întârzieri, neplăceri estetice, costuri suplimentare de montaj/demontaj etc.) apărute ca urmare a utilizării produsului.
-
În cazul în care un produs a fost modificat, adaptat sau personalizat la cererea clientului (ex. dimensiuni speciale, tapițerie la comandă, culori personalizate), garanția acoperă exclusiv defectele de fabricație și nu se aplică asupra diferențelor de nuanță, fermitate sau textură considerate normale pentru produsele personalizate.
-
SC LIGHT MOB SRL nu poate fi ținută responsabilă pentru defecte apărute din cauza:
-
montajului necorespunzător realizat de client sau terți;
-
întreținerii improprii sau folosirii produsului în alt scop decât cel prevăzut;
-
manipulării necorespunzătoare în timpul transportului efectuat de client sau de alte firme decât cele agreate de SC LIGHT MOB SRL.
-
-
În cazul unei reclamații nefondate, după constatarea tehnică, SC LIGHT MOB SRL își rezervă dreptul de a percepe un tarif pentru constatare și transport, cu informarea prealabilă a clientului.
-
Produsele comercializate pot prezenta diferențe minore de nuanță, textură sau dimensiune, în limitele toleranțelor tehnice admise, datorate materialelor naturale sau proceselor de fabricație. Aceste diferențe nu constituie neconformitate în sensul OUG 140/2021.
-
Toate informațiile tehnice, imaginile și descrierile produselor din catalogul sau site-ul nostru au caracter informativ. Abaterile minore care nu afectează funcționalitatea produsului nu constituie motiv de garanție sau retur.
-
În cazul litigiilor, soluționarea se va face pe cale amiabilă; dacă acest lucru nu este posibil, competența revine instanțelor din Municipiul București.